Co je potřeba zařídit na svatbu

Nervózní dotaz "Vezmeš si mě" i nadšenou odpověď "ANO" už máte za sebou a začínáte organizovat svatbu? Tady je pár věcí, které budete muset zařídit..

Místo svatby

Základ je zarezervovat si v daný termín svou vytouženou svatební lokalitu. Veškerá birokracie následně probíhá právě na matrice, pod kterou toto místo spadá. Na místě trvalého pobytu, nebo dokonce narození nezáleží. Kdy mít svatbu?

Matrika

Při první návštěvě zde řeknete zda plánujete svatbu církevní, nebo na radnici. Podle toho vyplníte příslušné formuláře a nějaký čas před termínem svatby si vyzvednete formulář pro oddávajícího. Ten je potřeba do 3 dnů po obřadu opět doručit na matriku. Do 14 dní následně obdržíte oddací list.

Svatební hostina a párty

Následně si promyslete kolik chcete investovat do svatební veselky. Cena svatby se může hodně lišit. Malá svatba v kruhu rodiny má něco do sebe, ale na velkou párty se dlouho nezapomene :-)


Co je potřeba na svatbu - seznam

A teď už jenom odškrtávat co vše je potřeba zařídit :-)

Po svatbě

Po svatbě Váš Je potřeba nahlásit změněny osobních údajů (nové příjmení,...) a vyzvednutí oddacího listu. Ten vystavuje příslušná matrika většinou do 30 dnů od konání svatby. Vyřízení nové občanky a pasu trvá cca měsíc.

Pozor na svatební cestu

Pozor na rezervaci letenek. Pokud je rezervujete pod starým příjmením, musíte do letadla nasednout se starým pasem.



Co je potřeba zařídit na svatbu

Teď už víte co je potřeba na svatbu zařídit. Držíme palce s přípravou a přejeme krásné další splečné roky.

Podobné články na téma svatba Nekatolický oddávající pastor, Svatba mimo radnici, nebo Svatební obřad venku.